Toimitusehdot

Toimitusehdot

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Verkkokauppaa käytettäessä on noudatettava tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta.

Toimitusehdot

  • Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse asiakaspalvelu@ovikaupat.fi, kirjeitse tai puhelimitse (040 5528749). Kuluttaja sitoutuu tarkistamaan tilausvahvistuksen.

Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakaspalvelu@ovikaupat on toimittanut tilausvahvistuksen.

Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta.

Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Ovikaupat.fi ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

Hinnat

Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Ovikaupat.fi ilmoittama osoitteessa http://www.ovikaupat.fi. Myyntihinta on voimassaolevan verokannan mukainen.

Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja tilavuuden mukaan.

Ovikaupat.fi pidättää oikeuden muutoksiin toimituskuluissa, mikäli toimitusosoite sijaitsee Lapissa tai saaristossa.

Toimitus

Toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 1-3 työpäivää.

Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen yhteydessä

Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Ovikaupat.fi on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Ovikaupat.fi toimittaa tuotteita vain Suomessa. Toimitukset tapahtuvat Kiitolinjan välityksellä, elleivät kuluttaja ja Ovikaupat muuta erikseen sovi.

Maksutavat

Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen

        a) Ennakko lasku (verkkomaksu maksuturva). Maksuosoituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen välittömästi. 

        b) Lasku. Voimme laskuttaa yritysasiakkaita. Laskutuksesta tulee sopia erikseen Ovikaupat.fi:n kanssa.

Palautukset

Kuluttajalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa käyttämättömät tuotteet (14) päivän kuluessa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen kuuluu olla käyttämätön ja tuotepakkauksessaan, samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Hyvitämme palautettujen tuotteiden hinnasta maksimissaan 80 % sekä veloitamme muut palautuksesta aiheutuvat välittömät kulut.

Palautusohjeet 

1. Tee palautusilmoitus osoitteeseen asiakaspalvelu@ovikaupat.fi. Ilmoituksessa tulee käydä ilmi; 1) alkuperäisen tilauksen numero, 2) palautettavat tuotteet, 3) tuotteet joihin halutaan vaihtaa palautettavat tuotteet 4) tilinumero mahdollisille rahapalautuksille

2. Pakkaa tuote huolellisesti (alkuperäiseen pakkaukseen)
3. Palautustavasta on hyvä sopia erikseen. Yleisesti tuotteet kuitenkin palautetaan Ovikaupat.fi:n rahtisopimuksella Kiitolinjalla.
4. Tuotteet palautetaan osoitteeseen: 
             Kauppapalvelut Rasinkangas Ky

             Rakentajankatu 3
             92130 Raahe

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta, tuotteet voivat joskus vaurioitua kuljetuksen yhteydessä. Siksi on hyvä tarkistaa tuotteiden kunto heti vastaanotettaessa. Mikäli lähetys on vaurioitunut, kuuluu vauriosta tehdä maininta rahtikirjaan, sekä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatio

Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, kuuluu siitä ilmoittaa välittömästi lähettäjälle, kuitenkin viimeistään 7 pv sisällä. Virheellinen toimitus palautetaan kuluitta Ovikaupat.fi:n kohdassa 6.1.1 annettujen ohjeiden mukaan. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Ovikaupat.fi palauttaa mahdollisesti jo maksetun kauppasumman viipymättä asiakkaalle.

Ylivoimainen este (Force majeure)

Ovikaupat.fi ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä Ovikaupat.fi:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta.

Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.